zensa yoga sandra koornneef rust ruimte balans

Wat te doen bij rugkachten?

Vermoeidend hè, rugklachten? Ben je het ook ZO ZAT?

Ik ga je een hele andere kijk geven op pijnen in lichamen. Soms is het een raadsel waar het vandaag komt en dan ‘moet’ je er maar mee leren leven. Dat wil je toch niet, daarvoor leef je toch niet? Dus waarom zou je er dan MEE samen leven? In mijn praktijk komen er mensen langs met de meest logische én meest vreemde pijnklachten. En velen vinden dan met een beetje hulp de oplossing. Daar zit geen tijd aan gebonden, want ja, wat is tijd? Het ligt er helemaal aan hoelang je alles al vast houdt, want soms lijkt het alsof het een onderdeel van je is geworden. En dat is dan ook zo! Pijn is een reactie van je lichaam dat ‘iets’ teveel is en dat het als een blokkade in je heeft genesteld.

Maar je lichaam is een zo bijzonder werktuig, zo’n mooi verfijnd systeem. Denk er eens over na! Zonder lichaam ben je nergens, dus wees er gewoon gelukkig in en wees er ook een beetje lief voor. Je moet er de rest van je leven nog mee doen 🙂


Tip 1: ONTSPAN

Kijk eens naar wat je doet op een dag. Je lichaam is soms topsport aan het leveren en jij verwacht dat je met een beetje slaap alles wel weer goed komt. Onspan tussendoor eens. Ga eens zitten en voel je dan niet schuldig. Of even een kwartiertje liggen, zet een relax cd-tje aan en ontspan of mediteer.

Tip 2: DRUK
Heb je ook vaak het idee dat je het druk hebt? Dat je een bepaalde soort druk voelt van binnen. Zodat je continue maar doorgaat en doorgaat, omdat het een soort van ‘moet’? Herken je dit (waarschijnijk wel) heb je het dan naar je zin? Er wordt heel veel van ons verwacht, om een leuke partner te zijn, vriend/ vriendin, moeder/ vader, goed werk en een prachtig huis en auto. Toch? Het moet van buiten allemaal mooi zijn en dat voert de druk in jou op. Ga eens kijken naar die innerlijke en uiterlijke druk die je ervaart. Door het te gaan zien, zal het al veranderen.

Tip 3: ADEMHALING
Een natuurijk ademhaling is belangrijk voor je lichaam en geest. Geest? Ja, je geest. Die heeft iedereen namelijk, anders zou het vrij lastig zijn je lichaam te doen bewegen 😉 Een goede, mooie, grote, diepe ademhaling naar je onderbuik is ‘normaal’. Heb jij die? Denk t niet…. Dan mag je de komende tijd als je jezelf dat kwartiertje ontspanning gunt, je ademhaling gaan verdiepen. Adem rustig, regelmatig en langzaam naar je onderbuik.

Tip 4: BEWUSTWORDING
Bij bewustwording begint alles, de verandering in je hele zijn. Ben je niet bewust, zal er niets veranderen en zal alles blijven, zoals het altijd al is gegaan. Maar iets gaat er dus niet goed, want je hebt pijn. Bewustworden zit in je hele dag, van het opstaan in de morgen, tot alle prikkels die je ervaart de hele dag door, word je bewust of je het naar je zin hebt wat je doet, heb je stress, hoe is je ademhaling, zit er spanning in mijn lichaam? Al die partronen zitten vastgeroest in jou, dus ook in jouw lichaam. Je kunt dit doorbreken, door alleen al bewust te worden.

Tip 5: VOLG RUGYOGA BIJ ZENSA YOGA
Ik ben ervaringsdeskundige qua chronische rugklachten en heb 8 jaar met ernstige zenuwpijnen moeten leven. Totdat ik de oplossing heb gevonden in integrale hatha yoga, ademhalingstechnieken, ontspanning, concentratie en meditatie. Niks zweverigs aan, gewoon de reis naar je eigen Zelf maken. Dus je innerlijke geluk vinden. Dat is toch wel de leukste manier om in het leven te staan. Door middel van mijn jarenlange kennis nu, geef ik dat met alle liefde door aan jou. Dat is namelijk mijn levensdoel geworden, mensen van hun pijn afhelpen.

Check mijn verhaal op de site: www.zensayoga.nl. Succes met bovenstaande tips, binnenkort meer over pijn, energie en karakter.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.